Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer
Menu

ΤΜΗΜΑ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ

Το Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας: Εκπαίδευση, Έρευνα και Εφαρμογές του Τμήματος Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ ιδρύθηκε το 2017 (ΦΕΚ 982/Β/23-3-2017), ωστόσο λειτουργεί στη Φιλοσοφική Σχολή από το 1999 ως Κέντρο Έρευνας και Εφαρμογών Σχολικής Ψυχολογίας. Εντάσσεται στο πλαίσιο ανάπτυξης του πολυεπίπεδου μοντέλου διασύνδεσης θεωρίας, έρευνας, εκπαίδευσης και συμβουλευτικών ψυχολογικών παρεμβάσεων σε σχολεία, ιδρύματα και άλλα πλαίσια και οι δράσεις του υλοποιούνται σε συνεργασία με το ΠΜΣ «Σχολική Ψυχολογία». Σκοπός του Εργαστηρίου είναι η πρόληψη και προαγωγή της ψυχικής υγείας και ψυχικής ανθεκτικότητας στο χώρο του σχολείου και της οικογένειας καθώς και η σύνδεση- συνεργασία του Πανεπιστημίου με σχολεία και φορείς της κοινότητας.

Οι ειδικότεροι στόχοι του Εργαστηρίου βασίζονται στους ακόλουθους αλληλένδετους άξονες:

  • Εκπαίδευση - κατάρτιση 
  • Προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης
  • Διαλεκτική συμβουλευτική - Εποπτεία
  • Έρευνα
  • Εκπαιδευτικό υλικό/δημοσιεύσεις 
  • Συνεργασία με φορείς
  • Διάχυση γνώσης στην κοινότητα (ημερίδες, ομιλίες, συμπόσια κ.λπ.)

 

Ενδεικτικά προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης

Ελληνικά (πρόσφατα)

  • «Διαδρομές» Δράση Δικτύωσης σχολικών μονάδων για την ενδυνάμωση σχολικών κοινοτήτων σε επίπεδο συστήματος (τάξη/σχολείο) και την ενίσχυση της ψυχικής ανθεκτικότητας σε δύσκολες περιόδους (2023-24) Δείτε το Λεύκωμα της δράσης "Διαδρομές"
  • Ψυχοκοινωνική υποστήριξη των σχολικών κοινοτήτων στο πλαίσιο της πανδημίας COVID-19 (2019-2022) 
  • Πολυεπίπεδο πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης και προαγωγής της ψυχικής ανθεκτικότητας στη σχολική κοινότητα μετά από καταστροφικά γεγονότα (Η περίπτωση της καταστροφικής πυρκαγιάς) (2018-2019)
  • Πρόγραμμα ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών προσφύγων και των οικογενειών τους στις σχολικές κοινότητες (2015-2018)
  • Πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ» («Connecting for Caring», C4C): πολυεπίπεδο πρόγραμμα πρό­λη­ψης, ευαισθητοποίησης, εκπαίδευσης και παρέμβασης (Χ. Χατζηχρήστου, επιμ., 2014, 2015)
  • «Κοινωνική και Συναισθηματική Αγωγή στο Σχολείο: Πρόγραμμα για την Προαγωγή της Ψυχικής Υγείας και της Μάθησης στη Σχολική Κοινότητα»

 

Διεθνή (πρόσφατα)

  • Διεθνής δράση: «Νιώθοντας φροντίδα και υποστήριξη στο σχολείο μας: Ένα ταξίδι στο δικό μας κόσμο» (“Feeling CARED in School: A Journey around the World”)
  • Διεθνές Πρόγραμμα WeC.A.R.E  (2012-2016)
  • Περισσότερες πληροφορίες για τα προγράμματα πρόληψης και παρέμβασης του Εργαστηρίου Σχολικής Ψυχολογίας μπορείτε να δείτε εδώ (ελληνικά) και εδώ (διεθνή)

Η επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου αποτελείται από τη Διευθύντρια κ. Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Σχολικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας και Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σχολικής Ψυχολογίας, μέλη ΔΕΠ του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάκτορες στη σχολική ψυχολογία, διδακτορικούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες του Προγράμματος Μετα­πτυχιακών Σπουδών «Σχολική Ψυχολογία» και ψυχολόγους. 

Στοιχεία Επικοινωνίας

Φιλοσοφική Σχολή, 5ος όροφος (533)
Τηλ.: 210-7277590
E-mail:schoolpsychlab@psych.uoa.gr
URL:  https://schoolpsychlab.psych.uoa.gr/